Marknadssidan klar hos BIK Karlskoga

16 april 2019 12:00

Marknadssidans högsäsong är i full gång, allt för att ge bästa möjliga förutsättningar inför hösten. BIK Karlskoga kan nu presentera vilken konstellation som ska leda klubben framåt marknadsmässigt.


  • Torsten Yngvesons klubbchefs roll kommer fortsättningsvis innehålla fler timmar på marknadssidan och det ger möjlighet att vara mer delaktig i klubbens större samarbetspartners.

  • Jakob Bengtzén kommer att ha ett övergripande marknad och försäljningsansvar och också fortsatt att arbeta med BIK Karlskogas kommunikation tills vidare.

  • Marcus Leandersson kommer in på heltid i klubben från och maj och kommer att ha fokus på försäljning, men även arbeta med event och matcharrangemang.

  • Carl Berglund har tidigare jobbat med en telefonförsäljning åt klubben och kommer nu att få utökat ansvar kring vissa försäljningsdelar.

– Det blir en liten utökad satsning eftersom det här är en oerhört betydelsefull del som är en viktig grund till de sportsliga framgångarna, säger klubbchef Torsten Yngveson.