Marknadssidan klar hos BIK Karlskoga
Publicerad: 2019-04-16
Marknadssidans högsäsong är i full gång, allt för att ge bästa möjliga förutsättningar inför hösten. BIK Karlskoga kan nu presentera vilken konstellation som ska leda klubben framåt marknadsmässigt.
  • Torsten Yngvesons klubbchefs roll kommer fortsättningsvis innehålla fler timmar på marknadssidan och det ger möjlighet att vara mer delaktig i klubbens större samarbetspartners.

  • Jakob Bengtzén kommer att ha ett övergripande marknad och försäljningsansvar och också fortsatt att arbeta med BIK Karlskogas kommunikation tills vidare.

  • Marcus Leandersson kommer in på heltid i klubben från och maj och kommer att ha fokus på försäljning, men även arbeta med event och matcharrangemang.

  • Carl Berglund har tidigare jobbat med en telefonförsäljning åt klubben och kommer nu att få utökat ansvar kring vissa försäljningsdelar.

– Det blir en liten utökad satsning eftersom det här är en oerhört betydelsefull del som är en viktig grund till de sportsliga framgångarna, säger klubbchef Torsten Yngveson.

BIK Karlskoga Jakob Bengtzén