Bengtzén: ”Över 200 logebokningar på ett dygn”

Publicerad:

Midsommar är snart här och hockeysäsongen 25/26 närmar sig med stormsteg. Idag tar vi en lägesavstämning med BIK Karlskogas Marknad- och Försäljningschef Jakob Bengtzén!

Det är inget snack om att det råder högtryck på klubbens marknadssida, det är bara mitten av juni, men fjolårets rekordnotering på intäktssidan är redan passerad vad gäller företag. 

- Det är fränt att se intresset och stödet vi har där ute, många företag växlar upp sina samarbetsavtal och det trillar även in en hel del nykunder. Vi är fortfarande tidigt in på den nya säsongen, men vi känner att vi har bättre fart än någonsin. Under fjolåret nådde vi drygt 18 miljoner på företagsmarknad under grundserien och den siffran är faktiskt redan passerad med några kronor, säger Marknad- och Försäljningschef Jakob Bengtzén.

Att intresset är stort vittnar förra veckans logesläpp om och på ett dygn bokades över 200 loger till grundseriens hemmamatcher.

- Det har blivit lite av en grej och en väldig hets kring de bästa matcherna. Vi har 260 loger att sälja under grundserien och nästan 80% av dessa bokades upp första dygnet. Det säger väl en del om att längtan efter en ny hockeysäsong är stor, men också att vi skulle behöva fler Mat & Hockey-ytor. Vi inväntar för tillfället bygglov innan vi kan starta med våra två nya projekt, som vi tidigare berättat blir det två nya loger på östra läktaren samt en ny matyta i nuvarande souvenirshop, fortsätter Bengtzén.

Mer intäkter betyder också mer arbete. Tidigare under våren anställde klubben Fanny Motin på marknadssidan med fokus på intäkt, någonting som slagit väl ut.

- Fanny är oerhört ambitiös och driven och jag är glad över att hon valde oss. Hon har snabbt kommit in i föreningen och driver redan massor av affärer och aktiviteter på egen hand, säger Jakob.

Nyanställningen av Motin är dock inte den enda utan förhoppningen är nu att anställa ännu en resurs till marknadssidan inom kort.

- Vår plan är att tillsätta ytterligare en resurs efter sommaren och denna tjänst ska fokusera på media- och kommunikation. Klubbens kommunikation har under längre tid varit eftersatt och jag är glad över att vi snart är i mål med denna rekrytering. Jag är tämligen säker på att vår kommunikation kommer lyfta med hästlängder framåt säsongstart, fortsätter Bengtzén.

Jakob som är inne på sin nionde sommar i klubben kan tydligt se hur satsningen på marknadssidan gett effekt.

- Våra intäkter ökar markant varje år, men det betyder också mer jobb. När jag började 2017 hade vi 1,5 marknadstjänst och i höst kommer vi vara fem heltid. Det är såklart en väldig skillnad på resurser och ger oss möjligheter att arbeta lite mer strategiskt än tidigare. Vi är inne på en häftig resa och jag ser ingen som helst anledning att tro att vi närmar oss någon form av tak. Med det sagt är det hårt jobb som gäller, vi har långt kvar innan vi har nått vårt mål, men vi har aldrig heller varit närmare, avslutar Jakob.

Är ditt företag intresserad av att veta mer om vad BIK har att erbjuda? Kontakta [email protected] eller någon annan på marknadssidan.