Lägesavstämning med Jakob Bengtzén
Publicerad:

BIK Karlskoga stora tar kliv på marknadssidan och intresset inför säsongen 25/26 är större än någonsin.
Imorgon är det äntligen dags för seriepremiär, och inför det tar vi pulsen på marknad och försäljning tillsammans med BIK Karlskogas Marknads- och Försäljningschef, Jakob Bengtzén.
Sedan pandemisäsongen har BIK tagit stora kliv på publiksidan. Förra året noterades ett nytt rekord i publiksnitt och inför årets säsong har klubben dessutom slagit rekord i antal sålda säsongskort.
"Väldigt glada över"
– Fantastiskt kul att trycket på säsongskort varit så stort. Vi tvingades faktiskt stoppa försäljningen av sittplatskort för att kunna garantera lösbiljetter till varje match. Det är vi väldigt glada över. Men för den som vill finns det fortfarande möjlighet att skaffa säsongskort på ståplats, säger Bengtzén.
Förra säsongen låg publiksnittet på 3050 åskådare i grundserien. En siffra som steg till 3500 under slutspelet.
– Det är nivåer vi aldrig tidigare varit uppe på. Men vi är inte nöjda, vi vill se ännu högre siffror den här vintern. Publiken betyder otroligt mycket, fortsätter han.
Fler medlemmar än på länge
Inför säsongen har klubben även gjort om sitt medlemserbjudande. Vilket har redan gett resultat.
– Vi har inte haft så här många medlemmar på flera år. Just nu ligger ökningen på drygt 20 procent, vilket är otroligt kul. Alla som ännu inte blivit medlemmar bör verkligen passa på, uppmanar Bengtzén.
Hemmapremiär
Nästa fredag väntar hemmapremiär mot Mora IK, och förväntningarna är stora på en riktig folkfest i Nobelhallen.
– Som alla nog redan vet har Nobelhallen fått sig ett lyft, och det ska bli grymt kul att återigen få uppleva en levande hemmaborg, avslutar Bengtzén.
Köp din biljett till 26/9 HÄR!